Sklep internetowy wykorzystuje pliki cookies do celów realizacji usług, celów analitycznych oraz w celu wyświetlania reklam dostosowanych do Państwa preferencji. Korzystając ze sklepu internetowego wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie plików cookies zainstalowanych na Państwa przeglądarkach internetowych. Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności

Close

Mystery Box - Nie zwlekaj

mega skateshop online

Historia marki Toy Machine

Toy Machine

Krew, Potwory i Sztuka Buntu. Welcome to the Sect.

1993: Geneza w Chaosie

W globalnym krajobrazie deskorolki, gdzie korporacje połykają niezależne marki na śniadanie, istnieje jeden bastion, który od ponad 30 lat pozostaje wierny swoim korzeniom. Historia zaczyna się w 1993 roku, w czasach deskorolkowej rewolucji, od głośnego rozłamu. Ed Templeton, po odejściu z New Deal, planował stworzyć super-grupę TV (Television) z Mikiem Vallelym. Wizje dwóch silnych osobowości okazały się jednak nie do pogodzenia. Vallely chciał "chałupniczej" firmy, Templeton pragnął profesjonalnej struktury. Ed poszedł własną drogą, zabierając ze sobą Ethana Fowlera.

Nazwa marki to mistrzowski przykład ironii. Ed wahał się między "Toy Skateboards" (by podkreślić zabawowy charakter) a "Machine Skateboards" (sugerującym siłę). Ethan rzucił: "Połącz to". Tak powstało Toy Machine – "Maszyna do zabawek". To oksymoron wyśmiewający komercjalizację subkultury, sugerujący, że dla biznesu deski to tylko zabawki, podczas gdy dla riderów są to maszyny, które napędzają ich życie.

Ed Templeton i początki Toy Machine

Antropologia Wizualna: Potwory Eda

Podczas gdy większość firm zmienia grafików co sezon, Toy Machine ma tego samego dyrektora artystycznego od 1993 roku – samego założyciela. Ed Templeton, uznany na świecie artysta współczesny (jego prace wiszą w galeriach od Tokio po Nowy Jork), traktuje spody desek jak płótna. Stworzył ikonografię, która dla wtajemniczonych stała się religią.

Najsłynniejszy Czerwony Potwór (The Monster) narodził się przypadkiem – Ed przerysował stworka ze starej nakładki na włącznik światła znalezionej na wyprzedaży garażowej w 1991 roku. Inne ikony to jednookie postacie "The Sect" (wszechwidzące oko subkultury) oraz "Turtle Boy" – postać chłopca-żółwia, będąca żartobliwą karykaturą Andrew Reynoldsa ("The Boss"), który jeździł dla Toy Machine na początku swojej kariery. Grafiki te są groteskowe, dziwne i niepokojące – dokładnie takie, jak deskorolka w oczach "zwykłych" ludzi.

Grafiki Toy Machine: Monster i Sect
Dołącz do Sekty

Kinematografia: Welcome to Hell

Wielu twierdzi, że Toy Machine to firma filmowa, która przy okazji sprzedaje deski. Każda premiera zmieniała sposób, w jaki ludzie jeżdżą. Opus Magnum marki to film "Welcome to Hell" z 1996 roku. To absolutna świętość. Part Jamiego Thomasa zdefiniował erę "big rails" i wielkich skoków ("leap of faith"), a Elissa Steamer udowodniła, że kobiety niszczą murki lepiej niż większość facetów, stając się pierwszą kobietą z profesjonalnym partem streetowym.

Po odejściu Thomasa (który założył Zero), wielu wieszczyło koniec marki. Ed odpowiedział filmem "Good & Evil" (2004), przedstawiając światu takich gigantów jak Leo Romero i Billy Marks. Marka nie żyje jednak przeszłością – wydany w czerwcu 2024 roku film "Real Life Sucks" pokazuje nową gwardię (Braden Hoban, Jeremy Leabres), która wynosi techniczny skateboarding na poziom przeczący prawom fizyki.

Okładka filmu Welcome to Hell

Technologia 2025: Macho Tech

Czy "zabawki" mogą być zaawansowane inżynieryjnie? W 2025 roku Toy Machine udowadnia, że tak. Historycznie deski powstają w BBS Manufacturing (Generator) w Meksyku – to "złoty standard" branży, znany z niesamowitego "popu" i trwałości. To te same prasy, z których korzystają marki takie jak Baker czy Real.

Jednak największą innowacją ostatnich lat jest technologia Macho Tech. Została stworzona specjalnie dla nowego pro-ridera, Cordano Russella, którego potężna budowa i agresywny styl łamały zwykłe deski jak zapałki. Inżynierowie Toy Machine i PS Stix opracowali konstrukcję o zwiększonej wytrzymałości strukturalnej. Jeśli ważysz więcej lub lądujesz z dużej wysokości – to deska dla Ciebie.

Technologia Macho Tech i deski Toy Machine

The Loyal Sect i Fenomen Skarpet

Siłą marki są ludzie. W 2025 roku skład Toy Machine to idealny balans między legendami a młodymi wilkami: Ed Templeton (ojciec założyciel, wciąż na desce), Geoff Rowley (legenda Flip, która dołączyła do sekty), Leo Romero (SOTY 2010) oraz techniczni geniusze jak Braden Hoban.

Ciekawostka rynkowa: jednym z najlepiej sprzedających się produktów Toy Machine nie są deski, lecz... skarpetki. Modele z okiem "Sect Eye" czy twarzą Potwora stały się kultowym elementem streetwearu, noszonym nie tylko przez skaterów. To często "brama wejściowa" do marki dla młodych ludzi, którzy chcą poczuć klimat Toy Machine, nie wydając fortuny.

Skarpetki Toy Machine Sect Eye

Ikony Toy Machine

Bloodsucking Skateboard Company Essentials.

Blat Toy Machine Monster
Monster Classic Deck
Skarpetki Toy Machine Sect
Sect Eye Socks
Bluza Toy Machine
Monster Hoodie
Wosk Toy Machine
VHS Skate Wax
Zobacz całą ofertę

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy deski Toy Machine są wytrzymałe?
Tak. Produkowane są w najlepszych fabrykach w Meksyku (BBS/Generator) z twardego klonu kanadyjskiego. Dodatkowo, dla najbardziej wymagających, marka wprowadziła technologię Macho Tech o wzmocnionej konstrukcji, która wytrzymuje największe obciążenia.
Co oznaczają postacie na grafikach?
Są to autorskie projekty Eda Templetona. Czerwony Potwór (Monster) to symbol marki, jednookie Oko (Sect) symbolizuje społeczność skaterów, a Turtle Boy to żartobliwa karykatura Andrew Reynoldsa z czasów jego jazdy w teamie.
Czy Toy Machine to marka tylko dla prosów?
Absolutnie nie. Choć zespół składa się z elity, marka jest niezwykle inkluzywna. Jej grafiki przyciągają artystów, outsiderów i każdego, kto traktuje deskorolkę jako zabawę i formę ekspresji, a nie tylko sport wyczynowy.
Gdzie kupić oryginalne produkty Toy Machine?
Sieć Selectshop jest jednym z głównych partnerów dystrybucyjnych w Polsce. Pełną ofertę (deski, odzież, akcesoria) znajdziesz na naszej stronie oraz w sklepach stacjonarnych (m.in. w Rzeszowie), gdzie masz pewność oryginalności produktu.