Polar Skate Co.
Jak ekipa z Malmö zmieniła światowy skateboarding.
Bunt Przeciwko Nudzie: Geneza
Wszystko zaczęło się w 2011 roku w szwedzkim Malmö. Pontus Alv, charyzmatyczny pro-skater i filmowiec, czuł, że branża deskorolkowa utknęła. Dominowały korporacje traktujące skate jak sport olimpijski. Brakowało duszy, brudu i kreatywności.
Pontus postanowił stworzyć alternatywę. Jego wizja była radykalna: marka sterowana przez skaterów dla skaterów (skater-owned), oparta na filozofii DIY (Zrób To Sam). Inspiracje czerpał z fotografii, surowej architektury europejskich miast i sztuki nowoczesnej. Tak narodziło się Polar Skate Co. – marka, która nie goniła za trendami, bo sama zaczęła je wyznaczać.
Kinematografia, która Zdefiniowała Markę
Wielu twierdzi, że Polar to firma filmowa, która przy okazji sprzedaje ubrania. Zanim produkty zalały ulice, Pontus zbudował mitologię marki filmami takimi jak "The Strongest of The Strange".
Te produkcje zerwały z konwencją typowego "skate video". Filmy Polar to artystyczne kolaże pełne ziarnistego obrazu i melancholijnej muzyki. Pokazały, że "wallride" na brudnej ścianie w Berlinie może być bardziej stylowy niż trik na idealnych schodach w Kalifornii. Ten artystyczny sznyt został przeniesiony bezpośrednio na ubrania.
Rewolucja "Big Boy": Powrót Szerokości
Jeśli mielibyśmy wskazać jeden produkt, który zdefiniował modę uliczną ostatniej dekady, byłyby to spodnie Polar Big Boy. Kiedy wszyscy nosili rurki, Polar zrobił zwrot o 180 stopni, sięgając do estetyki lat 90. i tworząc spodnie o ultra-szerokiej nogawce.
Haftowany ludzik na kieszonce (coin pocket) stał się symbolem statusu. Dla tych, dla których Big Boy był zbyt radykalny, powstał krój '93 Cords & Jeans. Dzięki Polarowi, luźna sylwetka (baggy) wróciła na salony, wpływając na ofertę domów mody na całym świecie.
Dlaczego Polar to Marka Premium?
Kupując produkty Polar, płacisz nie tylko za logo. Marka bardzo świadomie podchodzi do produkcji. W przeciwieństwie do wielu gigantów, znaczna część odzieży (szczególnie koszulki i bluzy) jest produkowana w Portugalii, która słynie z najlepszej bawełny w Europie.
Te ubrania są projektowane z myślą o upadkach na beton. Spodnie szyte są z grubego denimu, szwy są wzmacniane, a nadruki odporne na ścieranie. Polar to marka, która nigdy się nie "sprzedała". Mimo globalnego sukcesu, wciąż czuć w niej ducha garażowej zajawki z Malmö.
Ikony Polar Skate Co.
Sprawdź produkty, które zmieniły grę.