New Era Cap
Od monety pożyczonej od siostry do globalnej ikony popkultury.
1920: Tysiąc Dolarów na Start
Historia New Era to dowód na to, że wielkie rzeczy zaczynają się od odważnych decyzji. W 1920 roku w Buffalo (Nowy Jork), niemiecki imigrant Ehrhardt Koch postanowił zaryzykować. Mając 37 lat, pożyczył od swojej siostry 1000 dolarów i założył firmę E. Koch Cap Company. Wbrew dzisiejszym skojarzeniom, nie zaczynali od bejsbolówek.
Hitem lat 20. były kaszkiety w stylu "Gatsby" (Newsboy caps), idealnie wpisujące się w modę epoki jazzu. Już w pierwszym roku fabryka Kocha wyprodukowała 60 000 czapek, stawiając na jakość, która od samego początku odróżniała ich od konkurencji.
Baseball i Domowa Farbiarnia
W latach 30. moda na kaszkiety przeminęła. Syn założyciela, Harold Koch, zauważył, że przyszłość leży w rosnącej popularności baseballu. W 1934 roku New Era stworzyła pierwszą profesjonalną czapkę dla drużyny Cleveland Indians, wprowadzając innowacje takie jak bawełniany potnik, który poprawił komfort graczy.
Lata II Wojny Światowej były testem przetrwania. Gdy materiały były racjonowane, a barwniki niedostępne, rodzina Kochów wykazała się niesamowitą determinacją. Aby uzyskać odpowiednie kolory dla drużyn, pracownicy farbowali białe tkaniny w domowych pralkach. Dzięki temu firma przetrwała kryzys, nie przerywając dostaw.
59FIFTY i Czerwona Czapka Spike'a Lee
W 1954 roku narodziła się legenda – model 59FIFTY, znany jako "Brooklyn Style". Z płaskim daszkiem i idealnie dopasowaną koroną, stał się standardem w lidze MLB. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w 1996 roku.
Reżyser Spike Lee zadzwonił do CEO firmy z nietypową prośbą: chciał czerwoną czapkę Yankees, aby pasowała mu do kurtki. Do tej pory czapki sprzedawano tylko w oficjalnych barwach drużyn (dla Yankees był to granat). New Era złamała tradycję i wyprodukowała ten jeden egzemplarz. Gdy Lee pojawił się w niej w telewizji, świat oszalał. Tak narodziła się era "fashion" – czapka przestała być tylko gadżetem kibica, a stała się elementem stylu.
Hegemonia w Świecie Sportu
Dziś New Era to absolutny gigant. Jest jedyną marką w historii, która posiada wyłączne prawa do wyposażania zawodników trzech głównych lig USA: MLB (baseball), NFL (futbol) i NBA (koszykówka). Od 1993 roku każda profesjonalna czapka baseballowa na boisku to produkt New Era.
Firma nadal pozostaje w rękach rodziny Koch (już czwartego pokolenia), łącząc dziedzictwo rzemieślnicze z globalnym zasięgiem. Obecna w ponad 125 krajach, New Era to nie tylko sport – to muzyka, sztuka i kultura uliczna.
Znajdź Swój Model
Od kultowych Fullcapów po zimowe Beanie.