Markę 2005 założył w 2017 roku Mikołaj Barczewski - jak sam wspomina - z wewnętrznej potrzeby tworzenia i reagowania na otaczającą rzeczywistość. Barczewski już jako piętnastolatek zaczął tworzyć własne projekty ubrań. Data w nazwie firmy odnosi się do czasów jego dzieciństwa oraz do estetyki dominującej w kulturze popularnej i Internecie w latach 2000-2010.
Marka jest skierowana przede wszystkim do ludzi młodych i właśnie z myślą o nich firma specjalizuje się w tworzeniu odzieży streetwear. Wśród asortymentu można znaleźć bluzy, kurtki, spodnie, t-shirty, szaliki, czapki, akcesoria, a nawet biżuterię wykonaną ze srebra, kamieni szlachetnych czy pereł.
Autorskie projekty czynią markę unikatową, a pasja, z którą jest tworzona, wyjątkową i profesjonalną. Obecnie 2005 jest rozpoznawalna nie tylko w kraju, ale również za granicą. Pisali o niej
Newonce i Vogue, a produkty 2005 zostały docenione m.in. przez Kasię Kowalczyk, Tymka, Young Multi czy Beteo.