Odzież robocza i ubrania, które wpisują się w modę streetwear, czyli wszystko o marce Carhartt
Carhartt to obecnie popularna i powszechnie znana marka. Nic w tym dziwnego, gdyż swoją karierę na rynku odzieżowym rozpoczęła ponad 120 lat temu, przez ten czas nieustannie powiększając grono swoich sympatyków. Marka specjalizuje się w produkcji odzieży roboczej, która równocześnie wpisuje się w styl mody ulicznej, czyli tak zwane streetwear. To firma, w której ofercie miłośnicy obu tych stylów z pewnością znajdą dla siebie ubrania wysokiej jakości.
Carhartt, czyli work in progress
Wszystko zaczęło się dawno, dawno, ponad 120 lat temu w 1889 roku w jednym z amerykańskich miasteczek w stanie Michigan. 34-letni mieszkaniec Detroit - Hamilton Carhartt postanawia kupić maszyny do szycia i rozpocząć działalność niewielkiej firmy produkującej odzież roboczą, czyli ubrania, które będą wygodne i praktyczne dla pracowników fizycznych. Początkowo produkcja Carhartt workwear odbywała się na niewielką skalę, głównie lokalną, jednak z czasem, za sprawą jakości i trwałości ubrań, marka zaczęła produkować na znacznie większą skalę. Obok popularnego denimu, Hamilton stosował również inny, równie dobry materiał o nazwie duck, którego nazwa na tyle przylgnęła do wizerunku firmy, że z biegiem lat kaczka stała się kojarzonym z tą firmą symbolem i logotypem. Do Europy Carhartt dotarł stosunkowo niedawno, po przed 24 laty, na stary kontynent odzież roboczą wprowadziła marka Work in progress, a 3 lata po tym wydarzeniu, w 1997 do oferty marki wprowadzono linię ubrań, która odpowiada modzie lifestylowej.
Odzież robocza a streetwear, czyli Carhartt kurtki
Jednym z momentów, kiedy firma Carhartt znacznie przybliżyła się do mody ulicznej były lata 70. i 80., kiedy to produkowane przez Carhartt kurtki, po wejściu na nowojorski rynek zyskały sympatię, głównie raperów, a to za sprawą dostępu do dużej ilości kieszeni, wysokiej odporności na wiatr i niskie temperatury, a także trwałości i wysokiej jakości materiału. Kolejną bramą do świata mody ulicznej była dla Carhartta kolaboracja z twórcami odzieżowymi oraz muzycznymi - Stussy oraz Tommy Boy. Przełom nastąpił w 1995 roku, kiedy ubrania marki pojawiły się w filmie i od tego momentu kojarzono ją już całkowicie z modą uliczną, a także z kulturą hip-hop, za sprawą pojawiania się produktów marki w teledyskach muzycznych.
Marka Carhartt obecnie
Długa historia marki doprowadziła ją do punktu, w którym jest powszechnie znana i rozpoznawana. W ofercie firmy znajduje się obecnie wielu elementów garderoby z różnych kategorii, między innymi:
- -koszulki i t-shirty
- -czapki
- -kurtki
- -bluzy
- -koszulki z długim rękawem
- -spodnie
Wszystkie elementy garderoby sygnowane logiem Carhartt to nie tylko gwarancja jakości, ale również estetyki stylu streetwear, który wpisuje się w najnowsze trendy i zapewni modny wygląd w połączeniu z praktycznością i wygodą.
Wysoka jakość i materiały
Przez ponad 120 lat obecności na rynku, firma utrzymała się przede wszystkim dzięki dbałości o wysoką jakość wykonania, a także dobór odpowiednich materiałów. To pozwoliło przetrwać, chociażby wielki światowy kryzys, który miał miejsce w 1929 roku. Ta polityka firmy nie zmieniła się aż do 2018 roku, a dostępne dziś produkty szyte są z najlepiej dobranych materiałów, takich jak:
- -bawełna (zapewnia miękkość materiału, dobra przepuszczalność powietrza),
- -poliester (chroni ubranie przed zagnieceniami, zapewnia jego elastyczność, zapobiega rozciąganiu i kurczeniu),
- -nylon (niezwykle wytrzymała syntetyczna tkanina, która jest miła w dotyku, ma właściwości przeciwbakteryjne i dobrze reaguje na wilgoć - dzięki temu kurtki firmowe wykonane w 100% z nylonu sprawdzą się doskonale na jesień, zimę oraz ulewne deszcze).
Zastosowanie 100% składu odpowiedniego materiału bądź mieszanki we właściwych proporcjach zapewnia najlepsze przystosowanie do panujących warunków. Dodatkowo krój ubrań jest dostosowany do potrzeb pracujących, uprawiających sporty czy po prostu żyjących w mieście.