Sklep internetowy wykorzystuje pliki cookies do celów realizacji usług, celów analitycznych oraz w celu wyświetlania reklam dostosowanych do Państwa preferencji. Korzystając ze sklepu internetowego wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie plików cookies zainstalowanych na Państwa przeglądarkach internetowych. Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności

🔔 NEW BRAND ALERT - SAY HI TO CARSICK 🚔- Sprawdź!

mega skateshop online

Historia marki PLNY Textylia

PLNY Textylia

PLNY to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek polskiego rynku odzieżowego wpisującego się w nurt streetwearu. Powstała w roku 1997, a do życia powołał ją Jacek Graniecki - polski raper, aktywny na muzycznej scenie od 1994 roku. Tede jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym muzykiem tworzącym rap w naszym kraju. Przez wiele lat zarówno postać samego artysty, jak również pisane przez niego teksty były przyczyną kontrowersji i sporów. Tede jako pierwszy zaczął rapować na temat pieniędzy oraz dobrobytu, które wiązały się z zawodem muzyka. Ten temat podzielił polską scenę muzyczną na zwolenników oraz przeciwników Tedego, co w żadnym stopniu nie zraziło rapera do dalszej działalności. Nazwa marki również nie jest przypadkowa, gdyż PLNY ma nawiązywać do nowych polskich złotych, a zatem znów do kwestii finansów. Mimo dość szokującego tematu, jak i równie szokującej nazwy, firma zaczyna bardzo dobrze prosperować na rynku odzieżowym. Jak przyznał sam założyciel PLNY, celem założenia marki odzieżowej było przekonanie zarówno jego zwolenników, jak i przeciwników do tego, że streetwear na polskich ulicach może mieć się dobrze nawet bez odzieży amerykańskich marek. Raper zapragnął marki odzieżowej, która wprowadziłaby na polski rynek stylowe i modne ubrania niczym nieodbiegające od zagranicznych. Ponieważ długo nie mógł się takowej doczekać, postanowił sam ją stworzyć.

Obecnie PLNY Tekstylia ma już ponad 20-letnią historię działalności i jest jedną z najlepszych polskich marek odzieżowych produkujących odzież w nurcie mody ulicznej. W 2009 roku działalność PLNY Tekstylia została rozszerzona o damską kolekcję, która znalazła się w nowej marce sygnowanej nazwą PLNY LALA. Podobnie jak męska kolekcja, odzież kobieca również szybko zyskała na popularności, a w koszulkach i bluzach marki chętnie pozowały modelki, blogerki i celebrytki, dolewając oliwy do ognia popularności brandu. Produkty marki są dziś na tyle popularne, że noszą je nie tylko fani Tedego czy miłośnicy rapu, ale również osoby ceniące sobie styl streetwear.